Fitness strzelin

Fitness kluczem do zdrowia

Podwaliny pod progres fitnessu położył amerykański lekarz dr Kenneth Cooper. Stwórca programów kondycyjnych dla astronautów zaprojektował niezwykły zestaw ćwiczeń aerobowych, aby system był zdolny brać dostateczne ilości tlenu a także równolegle mógł unikać okresów niedotlenienia. Miało to miejsce w latach siedemdziesiątych XX wieku. Ćwiczenia te są wobec tego pewne oraz wydajne. Obecnie stały się nadzwyczaj topowe na całym świecie. Najlepiej sprawować je w większej grupie w takcie ulubionej muzyki rozrywkowej. Fitness jest w dalszym ciągu na czasie w szczególności dla zdrowia a przy tym urody.Trening czyni mistrza ! Trzeba obrać sobie cel, niezależnie od tego czy będzie to poprawienie rehabilitacji po urazie, wzmocnienie kręgosłupa, zgubienie kilku nadprogramowych kilogramów, sposób spędzenia wolnego czasu z przyjaciółmi lub poprawa nastroju. Fitness konserwuje, wystarczy dodać odpowiednią dietę oraz rozpisać plan treningów. Maksymalny wysiłek najlepiej robić minimum trzy razy w tygodniu przez co najmniej 30 minut tak ażeby puls wzrósł do 130 uderzeń na minutę. Są to zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). Najlepiej rozpocząć od zrealizowania subiektywnego tygodniowego planu treningowego. Można ćwiczyć samemu to znaczy w grupie w zależności od preferencji. Na każdej siłowni są instruktorzy, którzy poradzą najlepiej jak potrafią. Najważniejsze, ażeby nie rezygnować z przyjętego celu. Na każdej siłowni są dostępne strefy kardio, funkcjonalna a przy tym siłowa. Trenować można także w wodzie czy też w domowym zaciszu. Wtedy nie stoimy w korkach a w dodatku nie marnujemy czasu, by dojechać na miejsce. W zamian tego pół godziny dłużej można przeznaczyć treningowi przy ulubionej muzyce. Zajęcia grupowe z instruktorem dają niezłą motywację, wtedy inni dyktują nam tempo. Osobisty trening pozwoli zdecydować na których partiach mięśni chcemy się bardziej skupić. Czas postawić na kreatywność i zwyczajnie ćwiczyć ! Wystarczy tylko 30 minut codziennie minimum trzy razy w tygodniu, aby wykonać krok ku lepszej przyszłości. Medycyna od lat bada wpływ aktywności fizycznej na zdrowie a przy tym długowieczność. Trzeba też zbadać wiek metaboliczny, a więc faktyczną kondycję organizmu, wielokrotnie odbiegającą od wieku metrykalnego. Podstawową rolę odgrywają telomery. Są to elementy chromosomów, które strzegą je przed uszkodzeniem w trakcie kopiowania. Gdy komórka ulega replikacji, telomer ulega skróceniu. Siedzący tryb życia jest wobec tego nadzwyczaj alarmujący dla zdrowia, sprzyja powstawaniu zawałów,udarów i innych chorób. Tak więc wysoki czy też umiarkowany poziom aktywności fizycznej chroni organizm przed mechanizmem zbyt szybkiego skracania telomerów. W rezultacie obniża się wiek metaboliczny. Wobec tego fitness jest kluczem do zdrowia.